Memandangkan skang nih dah ramai berlumba pakai ..ada gak persoalan pasal SAFC 1 , SAFC 2 & E-MANAGE ...aku saje nak citer skit nih sebab ketiga2 bende nih memang dalam bajet geng2 yg berpendapatan sederhana..if ada nak tambah or nak btulkan sila reply , kita disini nak belajar sama2 bukan aku nak jadi lecturer nak ajar org ..aku pon bukan terer sangat.
Ok , berbalik kepada cerita tadi , ape yg aku dapat beza kan memandangkan aku pon pengguna E-manage nih aku nak listkan ape perbezaan antara ketiga2 bende nih.
SAFC 1 - Bleh set minyak ( Point set minyak sape tau reply sini) , Ignition takleh set
SAFC 2 - Bleh set minyak tapi point banyak dari SAFC 1( Point set minyak sape tau reply sini) , Ignition takleh set
E-Manage - Bleh set minyak tapi point banyak dari SAFC 1 & 2( Point set minyak sape tau reply sini) , Ignition boleh set if pakai Race Fuel lagi best banyak bleh adjust...
Kos DYNO tuning lak :-
SAFC 1 & 2 - Max pon RM200
E-Manage - Min RM300
Dari apa yang kita dapat tgk ...if sekiranya tak mampu pakai E-Manage ..try ler cari atleast SAFC 2 ...tak rugi kalo pakai pon...nanti if poket kering leh jual gak .
So tepuk dada tanye selera ..mane satu nak pakai & ikut kemampuan ler ,,, kang ada plak kete tersadai takde duit nak tune...
ps- Next kita cerita pasal Stand Alone Engine Management lak (Haltech , Microtech etc)
Keicar4Life
Fitri
Keicar4Life
Fitri
betul.. dlu zaman style kampung2, set minyak rich2 pastu up boost.. pkai smpai engine pecah.. hahhaa.. lepas tu mulalah desas-desus pentingnya management nie..
ReplyDeleteneway aku da penah pakai safc 5button, safc1 and now safc2.. e-manage je lum smpai seru lagi.. btw safc 1 8point, safc 2 12 point. safc neo 16point..
good write-up.. lets share more.. =D
-revv-
haha tq for the reply .... btul ape yg ko ckp tuh ,,dulu2 ,,set minyak rich pastu belasah ,,, silap2 eng kebabom,,,or head crack hehe ... pada aku if nak pakai emanage tak mampu ...pakai safc 2 or neo pon dah memandai ,,,ehhe
ReplyDelete-fitri-
dulu lain skrg lain....motosport skrg mcm lwn $ je...sape $ bnyk atau sanggup klur $ dpt la rase teknologi terkini...
ReplyDeleteaku je x dpt ikut semua ni...dpt pakai ecu ketik pun dah kire memadai...
haha bro janji msports yg penting layan ikut kemampuan ...kang terover buat susah bini/anak or awek or mum dad hehe ...
ReplyDeleteaku pakai 5 button je,
ReplyDeletebajet ciput..
xpe janji motorsports..!!
(ala xde icon lak nak letak)
hhahha yup ,,,kita main ikot bajet kita ,,,jangan jadi hamba kepada kete kita sudah ,,,
ReplyDeleteekzos meletup..time timing rendah..ada yg ckp minyak lbh.ada yg ckp plug kong.ada yg ckp cr afc tuning blk kasi cun...
ReplyDeleteaku tkar plu pn ada mcm tu gak....what wrong???
tuning laa tuh ,,,, kurang kan minyak kat safc or ..kalo tak pakai safc turunkan minyak ,,,kat fuel regulator ,,,if tak pakai kedua2nya ,,,maksudnya kene pakai laa salah satu ,,,if ko dah pakai kedua2nya ,,,try cek cable plug ,,,maybe bocor ..coil ,,,or distributor ,,,
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteboss..kalau utk engine L6 nak pakai yg mna paling cun..SAFC1, SAFC2, E-MANAGE
ReplyDeleteNtah
ReplyDeleteBro sape tau kalau emanage blue ni Kong MCM mna.. sbb saya Nya tiba2 aktive light x menyala... Engine start x hidupp.. pening jugak hehehe
ReplyDelete