Keicar4Life 660t Hall of FAME

Keicar4Life 660t Hall of Fame 2015(Based on SDB season 2015, 1/4 Mile Drag)...... #1 ADD by Ann Garage / Zhaa Garage , 12.910s ...... #2 MAN by Liena Racing , 14.1s .... #3 AEU by Ann Garage/Zha Autogarage , 14.8s ..... #4 ? ..... #5 ? ..... more coming soon .......(UPDATE October 2015)

Welcome #keicardragaddict #keicartrackjunkie

Welcome #keicardragaddict #keicartrackjunkie

Monday, September 24, 2012

Special Kei at Saturday Night Fever Round 6, 2012


Special Kei Results,
1st Sing Boy
2nd Amri
3rd Mijot

Congrats to winner , yang kalah cuba lagi next round...:)


Official Result & Timing for Special Kei, SNF Round 6, 2012



Memang rugi la sape yg tak datang, betul2 penuh action, siap heat 1 red flag..pasal byk sgt kejadian sondol-menyondol bagi megelak kete yg accident dlm trek. Kejadian paling menarik perhatian Machine dari AMN Maju Auto & JDM Garage cermin depan pecah. Tak tau sebab ape tapi malapetaka ni berlaku gak kat kategori lain.

Seperti biasa penguasaan Sing Boy dlm Special Kei sukar digugat, tapi ni bukan alasan utk geng lain2 utk tidak bagi cabaran. Ingatkan kalo bia Parajun join race kali ni ade la saingan sengit tapi nak buat camne machine Parajun lak problem. Same gak ngan machine Razee , no luck la kali ni nampaknya. Amri plak dah beruasaha sehabis baik tapi tempat pertama tetap milik Sing Boy. Mijot lak memang konsisten sambar trus no 3 . To Edy Garage , JDM Garage , Gunz Garage & racer2 lain cuba lagi next round , ayat epic yg selalu org ckp bila abis event "Biasa la kalo race ade kalah ade menang ...kalo semua nak menang sape lak nak kalah " hehe ...



Satu bende la aku nak komen skit..bende memang perasan la tiap race, dan masalah ni makin memuncak pada round kali ni, rasanya korang pon tahu ape aku maksudkan...YUP...masalah Kapisiti Engine tiap2 machine yg join Super Kei. Seperti yg sedia maklum pihak SNF dah tetapkan Machine yg join Cat Super Kei mesti 660cc sahaja, untuk machine yg pakai engine L5 (JBJL) memang takde masalah kompom 660cc paling kuat pon pakai stroker dari storia tuh pon bape jek cc naik & kalo diorang pakai pon still legal sebab masih kekalkan blok asal , Berlainan dengan machine yg pakai engine L2 (Ef) pasal bleh sarung blok 1000cc or 850cc so bila machine geng2 ni menunjukkan prestasi yg memberansangkan , ada la sikit menimbulkan syak yg diorang ni pakai blok cc besar seterusnya timbul satu suasana yg kurang sihat dikalangan racer and peminat Cat Super Kei.

So aku mencadangkan pihak SNF lantik la pomen Keicar Otai2 yang dah biasa ngan Engine jenis L2 nih untuk check blok machine racer-racer yang terbabit contohnya bila semua machine dah parking kat pit bleh la buat inspection blok and mark machine2 yg dah diperiksa. Insyallah dengan cara ni semua org akan happy dan akan melancarkan lagi event.

Pandangan kat atas tuh hanya pandangan aku jek...tak paksa pon org lain setuju, masing2 ade hak untuk bagi feedback....kalo aku salah tolong btulkan. Hope pihak SNF bleh atasi masalah ni.

Overall round kali ni memang terbaik..to Mr Adian & SNF crew good job , keep up the good work. TQ for the Media Pass

Ps- Guys stay tune byk lagi pic aku akan upload harap2 dapat mengubat duka korang sebab tak dpt dtg round kali ni...:)

Keicar4Life
Ahyam@red_k@fitri









Posted via DraftCraft app

No comments:

Post a Comment